Klas och hannes på mattan

Att träna JuJutsu är inte bara bra för hälsan.
Det är dessutom otroligt roligt!

Bra att veta om träningen i Höganäs JuJutsuklubb:

* Lämpliga träningskläder är långbyxor och långärmat. Du behöver inte ha jujutsudräkt men det underlättar för både dig och dina träningskompisar. Broderade dräkter kan du köpa genom klubben. Du kan också hitta nya och begagnade dräkter på Internet. När du har uppnått brunt bälte får du bära svart dräkt.

* Som medlem är du försäkrad under träning. Medlemsavgiften ska du betala inom några veckor efter att du fått inbetalningskort. Om det är några problem, kom och prata med oss.

* Varje termin hålls ett antal träningsläger i andra klubbar som tränar samma stil. Klubbarna ligger oftast i Skåne och vi försöker ordna samåkning dit. Det är frivilligt att delta i läger och det innebär en extra kostnad utöver medlemsavgiften. Du får information om respektive läger några veckor innan av din instruktör. Lägren är i stort sett alltid på dagtid utan övernattning. Klubbens eget årliga träningsläger är första helgen i februari.

* Gradering till högre bältesgrad sker i slutet av varje termin. Man blir nominerad om det sammanräknade antalet träningstimmar/närvaro ligger över minimum nivån för bältesgraden. Graderingen innebär en graderingsavgift. Kostnad kan du läsa om på vår hemsida. Om du inte betalat medlemsavgift kan du inte bli graderad.

* Vi publicerar löpande bilder från träning, läger och andra evenemang på klubbens hemsida. Som elev hos oss samtycker du till publicering. Om du tycker att någon bild är olämplig, meddela oss så att vi kan ta bort den.

* Det är mycket ovanligt med skador, men om du tränar i en barn- eller ungdomsgrupp vill vi att du lämnar ett telefonnummer som vi kan nå någon vuxen på, ifall du skulle behöva avbryta träningen i förtid.

* Vi förväntar oss att du följer klubbens dojoregler. De handlar bland annat om att du ska vara hel och ren, komma i tid, samarbeta med – inte motarbeta – dina träningskompisar och lyssna noga när en högre graderad instruerar. Läs gärna dojoreglerna på vår hemsida.

* Om du är barn får dina föräldrar jättegärna sitta på bänken och titta på, men de får ännu hellre delta i föräldraträningen som vi erbjuder på mattan intill! Många i vuxengrupperna har börjat sin träning så J

Varmt välkommen till oss!

Martin, Lisa, Micke, Åsa och Axel